måndag 18 juni 2012

Ungefär såhär

Ja, tillslut köpte jag blåkorn. Och hann strössla över lagoma mängder (möjligen lite för mycket?) över syrenhäcken lagom tills regnet upphörde och solen kikade fram. Hej murphy.
Nej, de där HM-kläderna fick åka tillbaks. Skjortan var gubbful och klänningen tunn som ett par nylonstrumpor. Istället åkte vi till Ikea och köpte två poängfåtöljer (i beige sadelgjord för den som undrar, jag har dregglat över dessa sen vi flyttade hit och nu tillslut kom vi på Var De Hör Hemma och där står de nu) en blå skål som är som gjord för svenska jordgubbar och nåt mer som kändes väldigt viktigt.
Folksam har visst färgtestat utomhusfärger under några år, jag tackar för den oberoende produktinformationen och går nu, efter själva rekningsfasen, över till nästa fas: körschemat. Innan denna sommar är över så ska huset lysa som en lakritsbefläckad sockerbit, om ni har överseende med metaforen. Ett utestående frågetecken jag måste googla vidare på: kan man måla betonggrunden?
Jaha, annat på att-göra-listan: ett fotoalbum till svärmor, städa garderoberna, rensa och strukturera i tvättstugan och så det eviga sorgebarnet där jag känner mig tveksam till om det någonsin kommer att gå att få i ordning: friggeboden.
Jomenjustja, jag ska ju måla utemöblerna också. Men så länge vädret är sk ostadigt lär både utemöbler och fasad se ut precis som det gör just nu.

2 kommentarer:

  1. Men inte ska du måla när du är gravid? Ångor och sånt där... Låt någon annan måla istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni finns visst överallt. Ni anonyma allvetare som bara kommer med nedvärderande, elaka eller onödiga kommentarer. just det, och allmänna jagtarförgivetattingenannanänjagkantänka bästattjagpåpekardet-kommentarer också..

      Kvalade jag in på en plats där med nu? Var jag också elak eller kanske bara lite sarkastisk? Äh ajdontgivafack.

      Radera